Det är Gott, du är Nybörjare!

Det var en intensiv dag för mig igår. Jag vaknade upp med drömlika upplevelser av en bok i mitt medvetande, den bok som är aktuell för mig att skriva nu. Jag fortsatte dagen med att ta mig an olika göromål och inte minst med att gå ut officiellt med att jag nu avslutat min anställning och står friare än någonsin att verka i linje med det Högsta. Det ena ledde till det andra  och vid läggdags kände jag att jag lagt för mycket tonvikt på Görandet. Det känns ju skönt att ha fått mycket gjort, men jag visste också att det inte är det som spelar roll.

När jag började skriva om detta i min skrivbok fanns Guiderna där och sa: ”Snarare är det dumt att Göra Mycket då det Stör din Balans. Men det är Gott, Du är Nybörjare”. Det tyckte jag var så roligt! De fortsatte vänligt: ”Vi kan hjälpa dig att stabilisera Flödena. Vi gör det nu.” Så satt jag i frid ett tag medan de arbetade med mig.

Sedan sa jag till dem; Tänk vad mycket mystiskt det finns. Tänk vad många inte har en aning om. De svarade med ett långt budskap som finns på En ny tid:

Var inte rädda för att Söka er Sanning

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.